La Formació dual recupera la figura de l’aprenent iniciant al nostre alumnat en un desenvolupament professionalitzador des de la vessant acadèmica i des de la vessant empresarial. L’alumnat inicia la seva estada dual a finals del primer curs i es va desenvolupant durant el segon curs a l’empresa/entitat i el nostre centre d’estudis. Els principals avantatges de la formació dual per les empreses/entitats són:
- Descobriment de talent.
- Participar en la formació dels professionals del futur de forma activa.
- Formació i adquisició de futurs treballadors en plantilla.
A partir del curs 2021/2022 l’alumnat ha de realitzar un total de 1000 hores en una entitat o empresa per a realitzar les tasques afins a seu perfil professional. En el nostre centre tenim els següents perfils:
Aquestes hores es divideixen en dos blocs:
- 1a fase, de 0 a 100 hores en modalitat FCT: L’alumnat i empresa/entitat examinen si encaixen en els objectius i tasques que realitzaran durant la resta de l’estada dual. L’alumnat realitza una estada en l’empresa d’un màxim de 20 hores a la setmana. No hi ha remuneració ni tampoc penalització.
- 2ona fase, la resta d’hores fins a completar les 1000h: Aquesta fase remunerada segons l’indicador del SMI. L’alumnat por realitzar una estada fins ales 25 hores a la setmana. S’ha de tenir present que els dimarts i dijous no assisteixen a classes (jornada de 8 hores possibles).
La participació del nostre alumnat en els projectes de Formació Dual és un reconeixement i una responsabilitat. L’alumnat és seleccionat denota les eines tant acadèmiques com professionals idònies per poder desenvolupar tot el seu potencial professional a les empreses/entitats.
Donat que l’estada del nostre alumnat a una empresa/entitat es de llarga durada es té en compte la següent planificació. Tanmateix no dubteu en contactar-nos sempre que tingueu la necessitat!
LINK PLANIFICACIÓ TEMPORAL DUAL.
A continuació teniu l’enllaç per poder contactar amb nosaltres i iniciar una col·laboració que ben segur serà profitosa:
Aspectes a tenir en compte referent a la formació dual:
- L’empresa ha d’estar donada d’alta a l’aplicació digital del seguiment de pràctiques. Podeu descarregar el document per donar d’alta la vostra empresa/entitat aquí (Ref04).
- L’empresa i el centre d’estudis han de tenir signat, de manera digital, un conveni marc que englobin els aspectes de la participació en la formació dual. Descarregar exemplar (link)
- La confecció i validació dels convenis marc ho realitzem nosaltres.
- Per confeccionar aquest document es necessari lliurar el següent document emplenat degudament LINK declaració dades empresa
- Les pràctiques s’organitzen en torn contrari a les classes dels alumnes. Hi ha grups de matí i tarda de SMIX i de DAM. Els grups de DAM i ASIX són de tarda.
- L’alumnat pot realitzar un màxim de 25 hores a la setmana com a norma general. En la confecció de l’acord es fixa el marc horari de dilluns a dissabte, si escau. En els períodes no lectius l’alumnat por realitzar horaris de 40 hores a la setmana.
- Aquestes pràctiques són remunerades. La remuneració mínima en cada nivell es determina com segueix:
- Cicle formatiu de grau mitjà SMIX: l’alumnat ha de rebre el 50% de l’import del SMI per hora efectiva treballada.
- Cicles formatius de grau superior ASIX,DAM i DAW: l’alumnat rebrà com a mínim el 60% del SMI durant el 50% de l’estada dual i el 70% durant la resta de l’estada dual per hora efectiva treballada.
- Tota la documentació de l’acord entre empresa-alumnat i empresa/entitat ho gestionem nosaltres des del centre.
- Tot el nostre alumnat tindrà assignat un tutor de pràctiques del centre per optimitzar la comunicació amb l’empresa/entitat, alumne i centre d’estudis. L’empresa haurà de designar a la persona tutora del nostre alumnat a la seva seu.
- Teletreball:
- Es recomana iniciar un període de com a mínim 1/3 de l’estada en mode presencial.
- Posteriorment es poden acollir a diferents règims de presencialitat
- Si actualment, per motius de força major o per estàndard, l’empresa/entitat treballa en mode 100% telemàtic s’haurà d’avaluar la viabilitat de l’acollida del nostre alumnat.