

NOVETAT
- Avaluació i acreditació de competències professionals . CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes
- Assessorament i reconeixement dels CFGS
A partir de gener de 2021, si una persona es vol inscriure al servei d'assessorament i reconeixement del cicle de GM Sistemes Microinformàtics i Xarxes ho ha de fer a través de la preinscripció al procediment d’Avaluació i acreditació de competències professionals, que estarà accessible a través de la web http://acreditat.gencat.cat/ca/index.html
Correu de contacte: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. |
Llistats
Llistat d'admesos i exclosos a la preinscripció del procés d'acreditació de competències
Llistat provisional d'admesos/exclosos/renúncies a la fase d'assessorament
Llistat definitiu d'admesos a la fase d'assessorament
Documentacions
Full de reclamació preinscripció/inscripció
Comunicació de renúncia a participar
Aviat informarem del calendari d'accions !
Fases del procés:
- Orientació i informació (Voluntària)
- Assessorament
- Avaluació
- Acreditació i registre
Informació: Qualificacions d'aquesta convocatòria
Trobareu informació detallada d'aquestes Qualificacions Profesionals a la web de l'ICQP.
Al cercador seleccioneu 'Qualificacions Professionals. A continuació, la família 'Informàtica i comunicacions' i a l'area professional, 'Sistemes i telemàtica'. ( Excepte la darrera qualificació que heu d'escollir 'Desenvolupament')
- Muntatge i reparació de sistemes informàtics
- Sistemes microinformàtics
- Operació de xarxes departamentals
- Operació de sistemes informàtics
- Confecció i publicació de pàgines web ( Sense vinculació amb el CFGM SMIX)
Com a resultat del procés l'usuari obté un informe d'assessorament que conté el seu itinerari amb les recomanacions per dur-lo a terme.
Aquest informe és un requisit previ per sol·licitar el servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges que s'hagin assolit mitjançant l'experiència laboral o en activitats socials.
Destinataris
Persones amb experiència laboral i formació prèvia que estiguin interessades a millorar la seva qualificació i que vulguin rebre assessorament personalitzat per aconseguir-ho.
Import del servei
El cost del servei és de 60 euros a ingressar en el compte informat a la sol.licitud
Criteris d'admissió
L'ordre d'admissió, als centres públics del Departament, es fa d'acord amb l'edat de la persona sol·licitant (de més edat a menys edat).
Publicació de llistes de persones admeses
Les llistes de les persones admeses al servei d'assessorament i de les places de reserva es publica al web de cada centre.
La publicació es fa, com a màxim, 7 dies hàbils (sense comptar dissabtes i dies festius del centre) després del termini de presentació de sol·licituds.
- Primer termini: 1 d'octubre a l'1 de desembre
- Segon termini: Del 15 de gener al 1 de març (Termini ampliat al 15 de març)
- Persones admeses en el segon termini
Una junta de reconeixement avalua l'usuari. Aquesta està integrada per dos professors del cicle formatiu i es constitueix en el centre educatiu.
La junta analitza l'informe d'assessorament, obtingut en el servei d'assessorament, i els altres documents que aporta la persona de les unitats formatives o crèdits que vol que li siguin reconeguts. També convoca la persona per fer-li una entrevista personal de contrastació i valorar, de forma col·legiada, els aprenentatges assolits mitjançant l'experiència laboral o en activitats socials.
Si la junta reconeix acadèmicament determinades unitats formatives o crèdits, el centre emet un certificat parcial amb valor acadèmic.
Posteriorment, si es vol obtenir el títol del cicle corresponent i convalidar les unitats formatives o crèdits (reconeguts) cal matricular-se, totalment o parcial, en el cicle formatiu corresponent, acreditant els requisits acadèmics d'accés que s'estableixen per als cicles formatius de grau mitjà o superior, segons correspongui.
La convalidació de les unitats formatives o crèdits certificats en els centres del Departament d'Ensenyament és gratuïta.
Si es completa un crèdit, una unitat formativa o un mòdul d'un cicle formatiu través del reconeixement acadèmic, s'anotarà "convalidat" en l'expedient acadèmic.
Destinataris
S'adreça a persones que vulguin tenir un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits amb l'experiència laboral o en activitats socials en relació amb els títols oficials de formació professional.
Per sol·licitar el servei cal complir els requisits següents:
- haver complert 18 anys,
- acreditar experiència laboral o en activitats socials d'almenys 2 anys en el sector,
- disposar de l'informe d'assessorament obtingut en el servei d'assessorament, o document equivalent de convocatòries d'acreditació o validació amb l'orientació i/o assessorament del mateix títol o d'un títol afí.
Import del servei
Els imports en els centres dependents del Departament d'Ensenyament són els següents:
- una unitat formativa de títol LOE: 18 euros
Criteris d'admissió
En els centres del Departament d'Ensenyament les sol·licituds s'ordenen d'acord amb els criteris següents:
- de més a menys edat
- de més a menys experiència laboral o activitats socials relacionades amb el cicle formatiu
- Els centres que no són del Departament d'Ensenyament estableixen els seus criteris d'admissió propis.
- Primer termini: 1 de desembre a l'15 de gener
- Persones admeses en el primer termini -> ( Sense candidats)
- Segon termini: De l'1 de març al 31 de març